Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 449
Educational researcher, 2023-04, Vol.52 (3), p.183-187
2023
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Effect-Size Benchmark That Matters Most: Education Interventions Often Fail
Ist Teil von
  • Educational researcher, 2023-04, Vol.52 (3), p.183-187
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2023
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • It is a healthy exercise to debate the merits of using effect-size benchmarks to interpret research findings. However, these debates obscure a more central insight that emerges from empirical distributions of effect-size estimates in the literature: Efforts to improve education often fail to move the needle. I find that 36% of effect sizes from randomized control trials of education interventions with standardized achievement outcomes are less than 0.05 SD. Publication bias surely masks many more failed efforts from our view. Recognizing the frequency of these failures should be at the core of any approach to interpreting the policy relevance of effect sizes. We can aim high without dismissing as trivial those effects sizes that represent more incremental improvement.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0013-189X
eISSN: 1935-102X
DOI: 10.3102/0013189X231155154
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2791128029

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX