Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 20 von 284
International journal of technology and design education, 2023-03, Vol.33 (1), p.91-104
2023

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Investigating changes in preservice teachers’ conceptions of technological literacy
Ist Teil von
  • International journal of technology and design education, 2023-03, Vol.33 (1), p.91-104
Ort / Verlag
Dordrecht: Springer Netherlands
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This study sought to investigate how non-technology education teachers taking an educational technology course changed the way they thought about technological literacy. Prior to the course, all pre-service teachers (PST) identified only proper use of technology in their definitions for technological literacy. Following the end of the course, all students maintained the importance of proper use, but approximately 1/2 of PSTs adopted critical questioning within their conceptions of technological literacy, while no participants included robust design of technology. Implications and recommendations to improve PST technology education and technological literacy more widely are discussed.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0957-7572
eISSN: 1573-1804
DOI: 10.1007/s10798-021-09726-x
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2777522726

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX