Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 76
Science education (Salem, Mass.), 2022-11, Vol.106 (6), p.1354-1374
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Scientific argumentation and responsive teaching: Using dialog to teach science in three middle‐school classrooms
Ist Teil von
  • Science education (Salem, Mass.), 2022-11, Vol.106 (6), p.1354-1374
Ort / Verlag
New York: Wiley
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Despite broad consensus on the value of classroom dialog for promoting scientific argumentation, tensions have emerged in the literature regarding the degree to which teachers should guide the dialogic process (dialogic stance). We use the lens of responsive teaching to examine how one teacher adjusts his instruction to foster dialog in three middle‐school science classrooms. Applying grounded theory to classroom dialogs and teacher interview data, we examine the dynamic interplay of the teacher's overarching goal and moment‐to‐moment pedagogical aims to understand shifts in his dialogic stance. Our findings illustrate the value of foregrounding responsiveness to students' disciplinary thinking when offering guidance to teachers about when and how to support students in peer‐based argumentative dialog.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0036-8326
eISSN: 1098-237X
DOI: 10.1002/sce.21740
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2725986379

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX