Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 6 von 18
Journal of financial and quantitative analysis, 2022-09, Vol.57 (6), p.2208-2250
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Cultivating Self-Control in FinTech: Evidence from a Field Experiment on Online Consumer Borrowing
Ist Teil von
  • Journal of financial and quantitative analysis, 2022-09, Vol.57 (6), p.2208-2250
Ort / Verlag
New York, USA: Cambridge University Press
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • We report the results of a longitudinal intervention with students across 5 universities in China designed to reduce online consumer debt. We allocate participants to either a financial literacy treatment group, a self-control treatment group, or a zero-touch control group. Our self-control training intervention features detailed tracking of spending and borrowing, budgeting, and introspection about consumption choices. This intervention reduces online borrowing and delinquency charges, mainly driven by a reduction in entertainment-related spending and borrowing. In contrast, financial literacy interventions improve test scores but only marginally affect borrowing. Our results suggest that cultivating self-regulation and budgeting skills can improve borrowing behavior on e-commerce platforms.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0022-1090
eISSN: 1756-6916
DOI: 10.1017/S0022109021000314
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2716333738

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX