Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 90

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Diferencias en la Predictividad de la Lectura Entre Primer Año y Cuarto Año Básicos
Ist Teil von
  • Psykhe, 2006-05, Vol.15 (1)
Ort / Verlag
Santiago: Pontificia Universidad Católica de Chile
Erscheinungsjahr
2006
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The aim ofthis article is to present the issues ofa follow-up studybetween 227 children offirst and fourthgrade ofelementary school. They were tested with several psycholinguistic tests at the beginning offirst grade and thereafter theywere tested in reading at the end ofthe first and fourthgrade. The variabilityin the prediction of the initial tests over the first and fourthgrades was calculated bycorrelations and step-wise regression. The results show that there is variability among the predictive variables between these grades. In first grade the most predictive tests were letter naming and phonological awareness. For fourth grade the most predictive tests were letter naming and knowledge ot written words and textual structures.
Sprache
Englisch; Spanisch
Identifikatoren
ISSN: 0718-2228, 0717-0297
eISSN: 0718-2228
DOI: 10.4067/S0718-22282006000100001
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2708393411
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX