Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 405
International journal of intercultural relations, 2022-03, Vol.87, p.26-36
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A systematic review of short-term study abroad research methodology and intercultural competence outcomes
Ist Teil von
  • International journal of intercultural relations, 2022-03, Vol.87, p.26-36
Ort / Verlag
New Brunswick: Elsevier Ltd
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • Short-term programs of eight weeks or less are an increasingly prevalent option for study abroad. Yet, the effectiveness of these programs in promoting intercultural competence remains unclear. This systematic review examined the methodology and outcomes of quantitative and qualitative empirical research on short-term study abroad published between 2004 and 2021. Characteristics of the 68 studies identified (e.g., n-sizes, home campus locations, research designs) and outcomes for multiple dimensions of intercultural competence are summarized. Methodological and conceptual weaknesses in this research literature and strategies for addressing these weaknesses are discussed.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0147-1767
eISSN: 1873-7552
DOI: 10.1016/j.ijintrel.2022.01.001
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2695091131

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX