Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Qualitative inquiry, 2022-07, Vol.28 (6), p.625-635
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
ReZoomⓒing Our Academic Home Using Suda (수다)
Ist Teil von
  • Qualitative inquiry, 2022-07, Vol.28 (6), p.625-635
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This collaborative autoethnography describes the multiple subject positions and dynamics of our identities as transnational female teacher educators. Decolonizing mainstream epistemology and research tradition, we explore a unique dialogic research process called the suda methodology. The aims are twofold. First, to theorize suda as our framework as well as a research methodology, we explain, describe, and construct the meanings of suda, which is derived from Korean cultural background. Second, we show our suda sessions and discuss how the suda approach helped us challenge against mainstream epistemology, which is also a journey to build our academic home in a rhizomatic way.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1077-8004
eISSN: 1552-7565
DOI: 10.1177/10778004211002771
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2678311877

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX