Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 8
African development review, 2022-06, Vol.34 (2), p.268-279
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
What drives demand for private tutoring in the Middle East and North Africa region? Evidence from a Youth Survey
Ist Teil von
  • African development review, 2022-06, Vol.34 (2), p.268-279
Ort / Verlag
Oxford: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • This paper examines the determinants of private tutoring in five major Middle East and North Africa (MENA) countries: Egypt, Algeria, Lebanon, Morocco, and Tunisia. The paper uses data extracted from the SAHWA Youth Survey (2016) and runs a probit model. The main findings indicate that age, receiving financial support, having educated parents and living in urban areas increase the demand for private tutoring. Conversely, the results show that being a male student or a child of an employed mother will decrease the need for a private tutor. The empirical findings propose potential policy implications for MENA countries facing the exacerbation of gaps in the education system while emphasizing the challenges hindering public schools from delivering quality education.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1017-6772
eISSN: 1467-8268
DOI: 10.1111/1467-8268.12626
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2675939846

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX