Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Review of artistic education, 2022-04, Vol.23 (1), p.1-8
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
1. Neuro-Psychological Benefits of Music Education
Ist Teil von
  • Review of artistic education, 2022-04, Vol.23 (1), p.1-8
Ort / Verlag
Iasi: George Enescu University of Arts, Center of Intercultural Studies and Researches
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
Free E-Journal (出版社公開部分のみ)
Beschreibungen/Notizen
  • Abstract The importance of music for the development of society and the individual has been proved over time in a variety of educational and cultural situations. The cortical representations of musical functions (such as melody, harmony, absolute pitch, timbre, rhythm, music memory, and music emotions) offer new perspectives on the implications that musical training has on the development of the brain. Multiple studies have showed that musicians exhibit hyper-development of certain areas of their brains and obtain better results when motor skills, visual tasks and music related processing abilities were tested.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2501-238X, 2069-7554
eISSN: 2501-238X
DOI: 10.2478/rae-2022-0001
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2659724887

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX