Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 250

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Humanizing Student–Teacher Relationships for Black Children: Implications for Teachers’ Social–Emotional Training
Ist Teil von
  • Urban education (Beverly Hills, Calif.), 2022-02, Vol.57 (2), p.278-288
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • A growing number of scholars in the field of urban education compellingly demonstrate the myriad ways U.S. schooling for Black youth is dehumanizing. Social and emotional learning (SEL), particularly, transformative social emotional learning (TSEL) has come to the fore as a promising intervention to promote positive inclusive school cultures and relationships while recognizing and accounting for the realities of racial oppression. Here, we discuss teachers’ capacity to develop and negotiate student–teacher relationships that acknowledge and actively confront the dehumanization of Black youth in schools. We provide recommendations for teachers’ social emotional training that can effectively humanize learning environments for Black youth.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX