Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 1703
Educational Researcher, 2022-01, Vol.51 (1), p.66-71
2022

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Toward Nonbinary Theories of Practice in Teacher Education Research
Ist Teil von
  • Educational Researcher, 2022-01, Vol.51 (1), p.66-71
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This essay argues that contemporary debates about the role of practice in teacher education run the risk of reproducing mind/body, thought/action dualisms. Absent these binaries, practice is understood as always theoretical, principled, and contextualized and knowledge and identity are understood as always embodied and enacted. The author discusses nonbinary theories of practice and their application in teacher education scholarship within both historical and political contexts. The essay argues that the practice turn in teacher education might be leveraged to enhance the field’s intersectional imagination and to eschew the polarities and linearities the field has inherited from Western enlightenment philosophy.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0013-189X
eISSN: 1935-102X
DOI: 10.3102/0013189X211052058
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2624890131

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX