Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 659
Journal of international food & agribusiness marketing, 2022-01, Vol.34 (1), p.1-22
2022
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Consumers' Willingness to Pay for Fish with a Low Allergenic Potential
Ist Teil von
  • Journal of international food & agribusiness marketing, 2022-01, Vol.34 (1), p.1-22
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2022
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This study explores the demand-side perspective on the factors influencing the willingness to pay (WTP) premium price for fish with a low allergenic potential (FWLAP). A survey to assess consumers' behavior and preferences for fish products was implemented in a representative sample of the Portuguese general population (n = 640). The contingent valuation method was applied to elicit consumers' WTP. Results indicated that only half of the consumers were willing to pay higher prices for FWLAP. Econometric results suggested that WTP for FWLAP is explained by the presence of fish-allergy pathologies in the household, and the fish unique characteristics and quality.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0897-4438
eISSN: 1528-6983
DOI: 10.1080/08974438.2020.1844108
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2624030859

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX