Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 2113
Religious education, 2021-08, Vol.116 (4), p.327-340
2021

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A Pedagogy for Precarious Times: Religious Education and Vulnerability
Ist Teil von
  • Religious education, 2021-08, Vol.116 (4), p.327-340
Ort / Verlag
Decatur: Routledge
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Journals Complete
Beschreibungen/Notizen
  • To live is to be vulnerable. The fact of our fragility has been laid bare in some of the crises we face in public life in the United States: an uncontained pandemic, relentless racist violence, and persistent and worsening ecological loss. This essay argues that although education has sometimes promised (even obliquely) an economic, political, or even spiritual escape from vulnerability, religious education should instead nurture loving awareness of vulnerability and, in light of that knowledge, the resilience and courage to love the world.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX