Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Ice Cream STEM Education Learning Activity: Inquiry from the Context
Ist Teil von
  • Journal of physics. Conference series, 2019-10, Vol.1340 (1), p.12092
Ort / Verlag
Bristol: IOP Publishing
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • The paper will clarify the ice cream making STEM education learning activities which provide through Sutaphan nad Yuenyong [11] context based STEM education learning approach. This approach consists of 7 stages including (1) Identification of social issues, (2) Identification of potential solution, (3) Need for knowledge, (4) Decision-making, (5) Development of prototype or product, (6) Test and evaluation of the solution, and (7) Socialization and completion decision stage. Icecream STEM Education Learning Activity will bring students to practice integrated knowledge among chemistry, mathematics, art, and economics in order to design their products of icecream. This may has implication for organizing STEM education in school setting.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1742-6588
eISSN: 1742-6596
DOI: 10.1088/1742-6596/1340/1/012092
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2568049574

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX