Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 20
Teaching theology & religion, 2021-06, Vol.24 (2), p.68-78
2021

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Educating clergy as culture‐builders: Can this long tradition be reclaimed?
Ist Teil von
  • Teaching theology & religion, 2021-06, Vol.24 (2), p.68-78
Ort / Verlag
Oxford: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library
Beschreibungen/Notizen
  • This article draws implications from my recent study of the first 150 years of Clergy Education in America for Protestants, Catholics, Jews, African Americans and working class whites. I focus on the ability of these schools to prepare leaders for various arenas of public life: families, congregations, schools, voluntary associations, and publishing. The implications for today's seminaries include reframing historic pedagogies in the liberal arts, oratory, and debate; the formation of religious charisma and iconic leadership that are socially transmitted; the orientation of interpretive practices of sacred texts and traditions toward symbolic production; the reinvigoration of theologies that enrich faith communities and the public imagination; and reclaiming the missional nature of theological and rabbinical schools through public media, the arts, and populist pedagogies.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1368-4868
eISSN: 1467-9647
DOI: 10.1111/teth.12587
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2552889022

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX