Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 21 von 61
NEMLA Italian studies, 2019-01, Vol.41, p.55-71
2019

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Benefits of Young Adult Literature in the Italian Language Class
Ist Teil von
  • NEMLA Italian studies, 2019-01, Vol.41, p.55-71
Ort / Verlag
New Brunswick: Northeast Modern Language Association
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
Electronic Journals Library - Freely accessible e-journals
Beschreibungen/Notizen
  • Research carried out over a twenty-year span has pointed to the existence of a correlation between student choice and a growing interest in reading, even with low-achieving readers. This means considering student choice as an important parameter when making decisions about the type of text selections/books to include in a language class. Concerning the specific issue of student choice, recent research provides evidence that Young Adult Literature (YAL) occupies a central role in the lives of teenagers. Here, Di Martino discusses how YAL literature can be, in the Italian class, an excellent workshop to motivate students to learn the italiano dell'uso medio and the ability to negotiate and renegotiate identities in an age when positive self-representation is a crucial skill.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1087-6715
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2534660928

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX