Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 166
Journal of physics. Conference series, 2021-03, Vol.1835 (1), p.12067
2021
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Competency model of designing competency assessment tool: A pilot study with Vietnamese science pre-service teacher
Ist Teil von
  • Journal of physics. Conference series, 2021-03, Vol.1835 (1), p.12067
Ort / Verlag
Bristol: IOP Publishing
Erscheinungsjahr
2021
Quelle
Free E-Journal (出版社公開部分のみ)
Beschreibungen/Notizen
  • Abstract Assessment in STEM education is a difficult activity. It requires teachers to have the competence of designing a competency assessment tool (CDCAT). This article proposes the model of CDCAT. The components and behavioral indicators of the CDCAT were proposed based on analyzing the thinking process when designing an assessment tool. The model was built through a rigorous multi-step research process that ensures the value and reliability of the model. The pilot of 53 science pre-service teachers also showed that the model has a guiding effect on the design of the assessment tool in teaching science.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1742-6588
eISSN: 1742-6596
DOI: 10.1088/1742-6596/1835/1/012067
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2511971027

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX