Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 15
Anales de antropología, 2021-01, Vol.55 (1), p.83-96
2021
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Asistencia y avance escolar de la generación 1.5 en el Estado de México. Análisis comparativo en el periodo 2000-2015
Ist Teil von
  • Anales de antropología, 2021-01, Vol.55 (1), p.83-96
Ort / Verlag
Mexico City: Universidad Nacional Autonoma de Mexico
Erscheinungsjahr
2021
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • Being underage, these children have the right to access the school system in the State of Mexico. For this reason, this article proposes to identify and socio-demographically characterize the underage US population living in the State of Mexico, emphasizing the analysis of school attendance and academic performance, which translates into detecting access and permanence in the State Educational System. The methodological strategy is of a quantitative nature, based on the processing and analysis of the xii General Census of Population and Housing 2000, of the Population and Housing Census 2010 and of the Intercensal Survey 2015, by the National Institute of Statistics, Geography and Informatics. UU.; migración retorno; asistencia escolar; eficiencia de la educación Keywords: U.S. born children; return migration; school attendance; educational efficiency Introducción La migración de retorno es una etapa del proceso migratorio entre México y Estados Unidos que ha estado presente históricamente en ambos países.
Sprache
Spanisch
Identifikatoren
ISSN: 0185-1225
DOI: 10.22201/iia.24486221e.2020.0.72800
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2486201986

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX