Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 90
LEAPing ahead in clinical training
Clinical psychology (New York, N.Y.), 2018-09, Vol.25 (3), p.n/a
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
LEAPing ahead in clinical training
Ist Teil von
  • Clinical psychology (New York, N.Y.), 2018-09, Vol.25 (3), p.n/a
Ort / Verlag
Washington: Wiley Subscription Services, Inc
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Blackwell Single Titles
Beschreibungen/Notizen
  • Comments on an article by B. D. McLeod et al. (see record 2018-37386-001). McLeod et al. present a laudable model through which such treatments can be disseminated to clinicians. The model provides not only detailed steps for training but also a framework to rigorously and continuously evaluate effectiveness of training, uptake of information, retention, and usefulness in practice. Given the dearth of literature on how therapists learn therapeutic skills, LEAP is a promising step forward toward increasing training in and research on how clinicians learn. (PsycInfo Database Record (c) 2021 APA, all rights reserved)
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0969-5893
eISSN: 1468-2850
DOI: 10.1111/cpsp.12261
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2477607351

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX