Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 1492

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
How Marston Read His Merchant: Ruled Women and Structures of Circulation in The Dutch Courtesan
Ist Teil von
  • Early Theatre, 2020-06, Vol.23 (1), p.127-144
Ort / Verlag
Hamilton: Becker Associates
Erscheinungsjahr
2020
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This essay argues that The Merchant of Venice was highly influential on John Marston's The Dutch Courtesan, guiding the changes Marston made to his source text. Marston extends Merchant's critiques of nascent capitalism and is especially critical of the commodifying male sexuality embodied by Freevill and influenced by the characterizations of Portia and Bassanio. Recognizing Courtesan's debts to Merchant also enables a better understanding of how Marston's move to the Children of the Queen's Revels affected his dramaturgy. By showing how Freevill self-consciously and inauthentically performs the role of a romance hero, Marston participates in the company's characteristic ironizing of romance.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1206-9078, 2293-7609
eISSN: 1206-9078, 2293-7609
DOI: 10.12745/et.23.1.4174
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2465475602

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX