Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 16
Glottodidactica (Poznań), 2018-11, Vol.35, p.25-33
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Zu einigen Problemen des Verstehens in der konstruktivistisch orientierten Fremdsprachendidaktik
Ist Teil von
  • Glottodidactica (Poznań), 2018-11, Vol.35, p.25-33
Ort / Verlag
Poznan: Adam Mickiewicz University Press, Poznan Poland
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
EZB Free E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • The aim of this paper is to justify the assumption that understanding is the essence of learning. From the constructivist viewpoint understanding is a complex mental and social process that involves decoding the symbolic message received from others and then interpreting and assigning a personal meaning to that message. Since personal background largely determines how the message will be understood it is important that the development of the learning environment encourages understanding from multiple perspective. Therefore the learning process should be based on techniques drawn from the constructivist’s epistemological assumptions, e.g., construction of intersubjective perspective, situated cognition in authentic life contexts and collaborative learning environment.
Sprache
Englisch; Französisch; Deutsch; Russisch
Identifikatoren
ISSN: 0072-4769
DOI: 10.14746/gl.2009.35.2
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2454640087

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX