Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 24
Counselor education and supervision, 2020-06, Vol.59 (2), p.96-111
2020

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Emotion Regulation for Counselors‐in‐Training: A Grounded Theory
Ist Teil von
  • Counselor education and supervision, 2020-06, Vol.59 (2), p.96-111
Ort / Verlag
Washington: Wiley-Blackwell
Erscheinungsjahr
2020
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Psychology and Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The authors explored emotion regulation (ER) among 25 counseling professionals (master's‐level counselors‐in‐training and counseling supervisors) using grounded theory and established 5 themes: (a) emotional experiences, (b) emotion processing, (c) metacognition, (d) emotional self‐protection, and (e) emotional support. The emerging theory provides a foundation for teaching and practicing ER.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0011-0035
eISSN: 1556-6978
DOI: 10.1002/ceas.12169
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2410516608

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX