Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 16

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Balancing the Politics of Two Cultures: Cincinnati Initiative for Teacher Education and the Cincinnati Professional Practice Schools Partnership
Ist Teil von
  • Educational policy (Los Altos, Calif.), 2000-01, Vol.14 (1), p.107-119
Ort / Verlag
Thousand Oaks, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2000
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • The Cincinnati Initiative for Teacher Education (CITE) and the development of the Cincinnati Professional Practice Schools formulated a partnership among the University of Cincinnati, the Cincinnati Public School District, and the Cincinnati Federation of Teachers. The success of this venture has been achieved through the recognition of the different institutional cultures. The political factors of faculty roles, accountability, and funding are discussed in the article while giving a brief historical background of the conception, planning, and execution of this successful collaboration.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0895-9048
eISSN: 1552-3896
DOI: 10.1177/0895904800014001009
Titel-ID: cdi_proquest_journals_237034710

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX