Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 76
Wittgenstein: Spiritual Practices
Journal of philosophy of education, 2019-11, Vol.53 (4), p.701-714
2019
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Wittgenstein: Spiritual Practices
Ist Teil von
  • Journal of philosophy of education, 2019-11, Vol.53 (4), p.701-714
Ort / Verlag
Oxford: Wiley-Blackwell
Erscheinungsjahr
2019
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This essay suggests that Wittgenstein's philosophy can be read as an example of what Hadot and Foucault call spiritual practices, and it uses that reading to cast light on the way certain experiences can change one's life. These experiences could as simple as reading a book or even, as might be the case with Thoreau, living alone by a pond. The essay concentrates on the spiritual practices of the Tractatus, but it uses the Investigations' discussion of noticing a change in aspect to characterise these life‐altering experiences. Wittgenstein sought to transform our vision of the world and to induce a metamorphosis in our being by weaning us from the expectation that philosophy will solve the problem of life and by pointing us in the direction of a pedagogy of things.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0309-8249
eISSN: 1467-9752
DOI: 10.1111/1467-9752.12391
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2325244139

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX