Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
The Art bulletin (New York, N.Y.), 2017-07, Vol.99 (3), p.125-146
2017

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Method and Poetry: Georges Seurat's Surrealist Dialectic
Ist Teil von
  • The Art bulletin (New York, N.Y.), 2017-07, Vol.99 (3), p.125-146
Ort / Verlag
New York: Routledge
Erscheinungsjahr
2017
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis:Master (3349 titles)
Beschreibungen/Notizen
  • It is generally believed that the reception of the art of Georges Seurat from the 1920s to the 1960s was shaped by modernist art historians and critics in the United States, Britain, and France by means dominated by formalism. This view overlooks the interpretation of Seurats painting by André Breton, Surrealisms main theorist. Although the Surrealist Seurat initially seems entirely unlikely, Bretons lifelong fascination with the artist and long-standing espousal of the dialectical method ultimately yielded not only a new, counterintuitive interpretation of Seurats work but also a rethinking of the entire "project" of modern art itself.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0004-3079
eISSN: 1559-6478
DOI: 10.1080/00043079.2017.1292880
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2323051778

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX