Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 4701475

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Value of Smarter Teachers: International Evidence on Teacher Cognitive Skills and Student Performance
Ist Teil von
  • The Journal of human resources, 2019-10, Vol.54 (4), p.857-899
Ort / Verlag
Madison: University of Wisconsin Press
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • We construct country-level measures of teacher cognitive skills using unique assessment data for 31 countries. We find substantial differences in teacher cognitive skills across countries that are strongly related to student performance. Results are supported by fixed-effects estimation exploiting within-country between-subject variation in teacher skills. A series of robustness and placebo tests indicate a systematic influence of teacher skills as distinct from overall differences among countries in the level of cognitive skills. Moreover, observed country variations in teacher cognitive skills are significantly related to differences in women's access to high-skill occupations outside teaching and to salary premiums for teachers.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0022-166X
eISSN: 1548-8004
DOI: 10.3368/jhr.54.4.0317.8619R1
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2312779532

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX