Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 40 von 2035
The American journal of family therapy, 2003-03, Vol.31 (2), p.79-89
2003

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Evaluation of a Structured Psychoeducational Intervention with Couples: The Dyadic Relationships Test (DRT)
Ist Teil von
  • The American journal of family therapy, 2003-03, Vol.31 (2), p.79-89
Ort / Verlag
Abingdon: Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2003
Link zum Volltext
Quelle
Psychology and Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Four cases are presented to illustrate the clinical usefulness of a new, statistically validated, visual-verbal test to evaluate couple relationships at seven different stages of the life cycle. Results from this test can be correlated with dimensions measured with another instrument, allowing to evaluate whether any progress has taken place as a result of structured or unstructured interventions.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0192-6187
eISSN: 1521-0383
DOI: 10.1080/01926180301123
Titel-ID: cdi_proquest_journals_230114680

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX