Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 23 von 75
The American journal of family therapy, 2005-01, Vol.33 (1), p.19-31
2005
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Reviewing 25 Years of Professional Practice: Homework Assignments and Length of Therapy
Ist Teil von
  • The American journal of family therapy, 2005-01, Vol.33 (1), p.19-31
Ort / Verlag
Abingdon: Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2005
Quelle
EBSCOhost Psychology and Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This exploratory review of 25 years of part-time professional practice with individuals, couples, and families, evaluated the number of face-to-face psychotherapy sessions with and without written homework assignments. Contrary to predictions from the literature, administration of a workbook lengthened significantly the number of face-to-face psychotherapy sessions for all groups. The exploratory nature of this review and its inability to deal with a host of uncontrolled variables made it impossible to deal with the issue of effectiveness. These results, nonetheless, raise questions about the claimed cost-effectiveness of written homework assignments. Future research will need to concentrate on variables that could not be controlled in this review.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0192-6187
eISSN: 1521-0383
DOI: 10.1080/01926180590889220
Titel-ID: cdi_proquest_journals_230098831

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX