Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 254
Urban education (Beverly Hills, Calif.), 2019-11, Vol.54 (9), p.1179-1209
2019

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Healing-Informed Social Justice Mathematics: Promoting Students’ Sociopolitical Consciousness and Well-Being in Mathematics Class
Ist Teil von
  • Urban education (Beverly Hills, Calif.), 2019-11, Vol.54 (9), p.1179-1209
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • Using an ecological approach to trauma-informed care and radical healing, this case study explores how one Title I public middle school mathematics classroom offered students opportunities to engage in healing practices through the use of Social Justice Mathematics. Findings indicate that students identified their emotions, engaged in structural analyses of local social issues, and expressed plans to take action. This study suggests the possibility of using a Healing-Informed Social Justice Mathematics approach to support development of students’ sociopolitical consciousness, mathematics learning, and well-being.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX