Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 62

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Tootling in an After-School Setting: Decreasing Antisocial Interactions in At-Risk Students
Ist Teil von
  • Journal of positive behavior interventions, 2019-10, Vol.21 (4), p.228-237
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2019
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This study was designed to extend the research on tootling interventions, which involves reinforcing students’ reporting of their peers’ incidental prosocial behaviors. Specifically, a withdrawal design was used to determine if a tootling intervention decreased antisocial/disrespectful interactions of four, teacher-nominated students in an after-school, third-grade classroom. Visual analysis of a repeated-measures graph and effect size estimates suggested that the tootling intervention decreased these interactions. Discussion focuses on future research designed to evaluate the generalizability of tootling interventions and the effects of similar interventions over time and across dependent variables.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1098-3007
eISSN: 1538-4772
DOI: 10.1177/1098300719851226
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2287954698

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX