Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 18

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Visual and Oral Feedback to Promote Appropriate Social Behavior for a Student With Emotional and Behavioral Disorders
Ist Teil von
  • Preventing school failure, 2009-09, Vol.54 (1), p.24-29
Ort / Verlag
Washington: Heldref
Erscheinungsjahr
2009
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • On a routine basis, educators collect data on their students' academic and social performance to make informed decisions regarding curricular and social instruction. The authors conducted a case study for a student with emotional and behavioral disorders. The student's teacher provided oral and visual feedback during reading instruction. Data suggest that the combination of oral and visual feedback improved the student's appropriate behavior better than did oral feedback alone. As a result, school administrators reintegrated the student into a general education classroom for reading instruction. The authors provide implications for classroom practice.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX