Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 168
Globalisation, societies and education, 2019-03, Vol.17 (2), p.117-131
2019
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Toward an international measure of global competence? A critical look at the PISA 2018 framework
Ist Teil von
  • Globalisation, societies and education, 2019-03, Vol.17 (2), p.117-131
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2019
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This paper focuses on the OECD's PISA 2018 international framework for global competence. Given the growing national and international attention on educating for global competence, and absent of other measures, there is a need to scrutinise this framework. Our critical analysis is conceptually framed by academic literature related to (a) the OECD's influential role in facilitating neoliberal education policy trends, (b) disjuncture and debate surrounding global competence, and (c) how influence is garnered through measurement technologies. We conclude by encouraging the OECD to be transparent in the reporting of results and educational stakeholders to be cautious interpreters of forthcoming results and rankings.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX