Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 6 von 1168

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Wie können Corporate Citizens voneinander lernen?: Ordonomische Anregungen für inter-organisationales Lernen im Global Compact der Vereinten Nationen
Ist Teil von
  • Zeitschrift für Wirtschafts- und Unternehmensethik, 2009-01, Vol.10 (1), p.41
Ort / Verlag
Baden-Baden: Nomos Verlagsgesellschaft mbH und Co KG
Erscheinungsjahr
2009
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The United Nations' Global Compact does not consider itself an instrument of regulation, but rather a voluntary dialogue forum for mutual learning in Corporate Citisenship. This article develops ideas as to how the Global Compact can better live up to its own ambitious mission. We argue that the key to successful learning is to focus on structures in two senses: (a) First, corporate citisens can best learn from each other if they succeed to identify and to freely talk about the structural conditions that drive the success - and potential failure - of their projects and activities, (b) The Global Compact can best contribute to this process if it provides specific organisational platform structures needed for such structural learning. Against this backdrop, the article offers insights on two different levels: on the level of developing successful Global Compact projects and on the level of organisational learning at meetings of local Global Compact Networks. [PUB ABSTRACT]
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 1439-880X
eISSN: 1862-0043
Titel-ID: cdi_proquest_journals_225268898

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX