Ergebnis 11 von 19041
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Collecting and Utilizing Evaluation Research for Public Good and on Behalf of African American Children
Ist Teil von
  • The Journal of Negro education, 2006-07, Vol.75 (3), p.341-352
Ort / Verlag
USA: Howard University School of Education
Erscheinungsjahr
2006
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This article argues that researchers entrusted with evaluating the educational outcomes of African American children must engage their practice for the public good and on behalf of African American students. This can be done by collecting and reporting data that will assist in the creation of more equitable school reform for elevating the achievement of African American students. In this article, historical perspectives and current trends in evaluation research are illuminated. Using the Howard University Evaluation Training Institute as a guide, the steps for conducting quality evaluations are described, and the importance of conducting culturally and contextually responsive evaluations are highlighted.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX