Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 1414
Review of higher education, 2005, Vol.28 (2), p.191-220
2005
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Higher Education Reform as a Social Movement: The Case of Affirmative Action
Ist Teil von
  • Review of higher education, 2005, Vol.28 (2), p.191-220
Ort / Verlag
Baltimore: Johns Hopkins University Press
Erscheinungsjahr
2005
Quelle
Project MUSE
Beschreibungen/Notizen
  • This paper explores affirmative action as a social movement with two goals in mind: (a) to challenge dominant notions of higher education reform, while advancing a social movement perspective; and (b) to advance understanding of the role of collective action in supporting affirmative action in college admissions. The authors highlight ways in which proponents and opponents of affirmative action have utilized collective action as a means for advancing particular ideological visions relative to race-based admissions policies.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0162-5748, 1090-7009
eISSN: 1090-7009
DOI: 10.1353/rhe.2004.0039
Titel-ID: cdi_proquest_journals_220848089

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX