Ergebnis 20 von 32
Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
The Minnesota review (Minneapolis, Minn.), 2004-03 (61/62), p.115
2004

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Why Does the Lance Bleed? Whom Does the Grail Serve? Unasked Questions from a Working-Class Education
Ist Teil von
  • The Minnesota review (Minneapolis, Minn.), 2004-03 (61/62), p.115
Ort / Verlag
Columbia: Duke University Press, NC & IL
Erscheinungsjahr
2004
Link zum Volltext
Quelle
Project MUSE
Beschreibungen/Notizen
  • Whitson claims that while education teaches critical thinking, it fails to ask students to be critical of the education itself. Examining the holy grail myth from her perspective as a medieval scholar of working-class origin, she presents the idea of Perceval as a smart kid, but not a good kid, and compares her education to Perceval's in order to build a critique of education and what it does in terms of instilling class values.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0026-5667
eISSN: 2157-4189
Titel-ID: cdi_proquest_journals_220815188

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX