Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 26
European journal of psychological assessment : official organ of the European Association of Psychological Assessment, 2020-03, Vol.36 (2), p.259-268
2020

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Value Beliefs About Math: A Bifactor-ESEM Representation
Ist Teil von
  • European journal of psychological assessment : official organ of the European Association of Psychological Assessment, 2020-03, Vol.36 (2), p.259-268
Ort / Verlag
Hogrefe Publishing
Erscheinungsjahr
2020
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This study proposed an improved representation of the factor structure of the Gaspard et al. (2015) value beliefs about math scale relying on bifactor exploratory structural equation modeling (B-ESEM). Using a convenience sample of 537 Italian students (327 males; Mage = 18.2), our results supported the superiority of a B-ESEM solution including nine specific factors (intrinsic, importance of achievement, personal importance, utility for school/job, utility for life, social utility, effort required, opportunity cost, and emotional cost) and one global value factor. The results further revealed that the specific factors (with the exception of personal importance) retained meaning over and above participants' global levels of value. Finally, our results confirmed that global value beliefs predicted career aspirations, whereas expectancies of success remained the strongest predictor of math achievement.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1015-5759
eISSN: 2151-2426
DOI: 10.1027/1015-5759/a000513
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2207609523

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX