Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Viability of Readiness Assessment in Contributing to Improved Career Services: Response to Jepsen (2000)
Ist Teil von
  • The Career development quarterly, 2000-12, Vol.49 (2), p.179-185
Ort / Verlag
Oxford, UK: Blackwell Publishing Ltd
Erscheinungsjahr
2000
Link zum Volltext
Quelle
Wiley Online Library Journals Frontfile Complete
Beschreibungen/Notizen
  • This article responds to D. A. Jepsen's (2000) commentary on Sampson et al.'s theory‐based approach to using readiness assessment to improve career services (J. P. Sampson, G. W. Peterson, R. C. Reardon, & J. G. Lenz, 2000). Three topics are included in this response: the reliability, validity, and utility of readiness assessment measures; verbal ability and the use of cognitive information‐processing theory in practice; and the potential contribution of reflective evaluation in career decision making. This article concludes with recommended research questions to examine the impact of readiness assessment on the effectiveness of career service delivery.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX