Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 35

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Research into the impact of school leadership on pupil outcomes: policy and research contexts
Ist Teil von
  • School leadership & management, 2008-02, Vol.28 (1), p.5-25
Ort / Verlag
Abingdon: Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2008
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This paper extends the introduction to the authors' study of successful school leadership and how it influences pupil outcomes begun in the Editorial introduction. Critical to an appreciation especially of the external validity of their results is an understanding of the policy context in which the English leaders in their study found themselves; this is a policy context dominated by concerns for external accountability and increases in the academic performance of pupils. In addition to describing this context, the paper summarises the conceptual and methodological framework that guided the early stage of their research and outlines their mixed-methods research design.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1363-2434
eISSN: 1364-2626
DOI: 10.1080/13632430701800045
Titel-ID: cdi_proquest_journals_219077621

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX