Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 47
Comparative education, 2019-01, Vol.55 (1), p.66-96
2019
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Culturally appropriate face strategies in cooperative learning with insight from cultural neuroscience
Ist Teil von
  • Comparative education, 2019-01, Vol.55 (1), p.66-96
Ort / Verlag
Oxford: Taylor & Francis Ltd
Erscheinungsjahr
2019
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Face, understood as public image, exerts critical influence on interpersonal communication. Incorporating insight from cultural neuroscience, a number of potential mismatches with regard to facework are revealed when methodologies originated from the West are applied in a different context. This paper examines culturally appropriate face strategies in cooperative learning among Vietnamese learners. Our results show that discussion outcomes increase when self-face and other-face are confirmed and group-face is mildly confronted in form of intergroup competition. The paper indicates that educational methods underpinned by fundamental psychological assumptions based on Western values should be adjusted to be culturally appropriate for contexts in which it is applied.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0305-0068
eISSN: 1360-0486
DOI: 10.1080/03050068.2018.1541664
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2183559850

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX