Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 20 von 120

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
From central planning to governance? Polish education system and the shift of public administration paradigm / Od centralnego planowania do współzarządzania? Polski system edukacji w epoce zmiany paradygmatu administrowania
Ist Teil von
  • Zarządzanie Publiczne, 2016-01, Vol.35 (1), p.47
Ort / Verlag
Krakow: Cracow University of Economics Małopolska School of Public Administration
Erscheinungsjahr
2016
Link zum Volltext
Quelle
Worldwide Political Science Abstracts
Beschreibungen/Notizen
  • The aim of this paper is to analyse the public administration in Poland from the perspective of the evolution of subsequent paradigms of public administration (Public Administration, New Public Management and Governance). The general model is applied to the case study of the education sector in Poland. Special attention was paid to the issue of delegating public services by local governments to non-governmental organisations in education in Poland and the role of the state in regulating this process. According to the author, simultaneous interaction of conf licting paradigms of management has created favourable conditions for the autonomous institutional process that led to an unstable balance of power between the market and statist solutions in the Polish educational system.
Sprache
Polnisch
Identifikatoren
ISSN: 1898-3529
DOI: 10.15678/ZP.2016.35.1.04
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2172269471

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX