Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 20 von 1862
Journalism & mass communication quarterly, 1991-09, Vol.68 (3), p.402-411
1991
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Effects of Editorials on Audience Reaction to Television Newscasters
Ist Teil von
  • Journalism & mass communication quarterly, 1991-09, Vol.68 (3), p.402-411
Ort / Verlag
Minneapolis, etc: Association for Education in Journalism, etc
Erscheinungsjahr
1991
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Investigates whether audience reaction to an editorial affect evaluations of adjacent newscasters. Tests effects of strong to weak television editorials on audience members and finds that strongly worded negative editorials cause a lowering of the judgment of competence of the adjacent newscaster if the audience members disagreed with the editorial position. (PRA)
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0196-3031, 1077-6990
eISSN: 2161-430X
DOI: 10.1177/107769909106800311
Titel-ID: cdi_proquest_journals_216917804

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX