Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Pro-posições, 2018-09, Vol.29 (3), p.281
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Individuality, freedom and education (Bildung) in Max Stirner
Ist Teil von
  • Pro-posições, 2018-09, Vol.29 (3), p.281
Ort / Verlag
Campinas: Universidade Estadual de Campinas - Unicamp, Faculdade de Educação - Revista Pró-Posições
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • This paper aims to discuss how the themes of individuality, freedom and education are articulated in Stirner's thought. It begins with a brief history of Stirner's reception. Next, the paper analyzes the subversion of Hegelian dialectics and the critique of Feuerbach's and Marx's atheistic humanism, which remain linked to Christian theology by deifying an abstract human essence. Then, the focus shifts to Stirnerian nominalism and its criticism of God, State, humanity and society as ideological constructs that dominate the concrete individual. Finally, the paper analyzes the proposal of a new ethics and a new education, based on the singularity of the mortal and corporeal self.
Sprache
Portugiesisch
Identifikatoren
ISSN: 0103-7307
eISSN: 1980-6248
DOI: 10.1590/1980-6248-2017-0088
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2167028948

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX