Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 24 von 3451
The Journal of development studies, 2019-04, Vol.55 (4), p.661-679
2019
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Teacher Gender, Student Gender, and Primary School Achievement: Evidence from Ten Francophone African Countries
Ist Teil von
  • The Journal of development studies, 2019-04, Vol.55 (4), p.661-679
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2019
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • Using an exceptionally rich, standardised education assessment dataset comprising over 1800 primary schools and 31,000 grade six students from 10 francophone Western and Central African countries, this study analyses the relationship between teacher gender, student gender, and student achievement. Findings indicate that, for girls, being taught by a female teacher increases math and reading performance. For boys, however, teacher gender has no effect. Similar, but less strong effects are also found for subject appreciation. Moreover, traditional academic gender stereotypes remain prevalent among both male and female teachers. Our findings suggest that hiring more female teachers in the region can reduce educational gender gaps without hurting boys.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0022-0388
eISSN: 1743-9140
DOI: 10.1080/00220388.2018.1453604
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2164082968

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX