Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 29
MLN, 2018-04, Vol.133 (3), p.546-561
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Inheriting the Frankfurt School on the Periphery: The Case of Roberto Schwarz
Ist Teil von
  • MLN, 2018-04, Vol.133 (3), p.546-561
Ort / Verlag
Baltimore: Johns Hopkins University Press
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Bibliografía de la Literatura Española
Beschreibungen/Notizen
  • Inheriting the Frankfurt School means more than just understanding its concepts and ideas; rather, it engages a dialectics of fidelity, whereby something new must be brought to the theory, not to deny or refute it, but to supplement it. That new element is not merely added, nor is it merely a complement to something missing beforehand, but something that opens the theory from the inside, allowing it to remain itself by way of change. These considerations are particularly useful when thinking about a peripheral context such as the Brazilian one. Here, the distinction between the reception and the inheritance of the Frankfurt School is particularly pronounced and epistemologically rich.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX