Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 78
Current directions in psychological science : a journal of the American Psychological Society, 2018-12, Vol.27 (6), p.395-400
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Rethinking Education: Montessori’s Approach
Ist Teil von
  • Current directions in psychological science : a journal of the American Psychological Society, 2018-12, Vol.27 (6), p.395-400
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • More than 100 years ago, an Italian physician began designing an education system with the expressed purpose of helping children thrive to their full potential, rather than pass tests. Psychology research is strongly supportive of the system’s underlying theoretical principles, and accumulating studies show that when the system is well implemented, children’s outcomes even on tests are superior to those obtained with business-as-usual school programs. Researchers are now examining whether these good outcomes are in part due to the educational method causing epigenetic effects (i.e., changes in gene expression).
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0963-7214
eISSN: 1467-8721
DOI: 10.1177/0963721418769878
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2151566157
Format
Schlagworte
Gene expression

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX