Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 2000
Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 2018-10, Vol.57 (10), p.S35-S36
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
24.2 Randomized Controlled Trial of a Serious Gaming Intervention for Children on the Autism Spectrum: Effects on Emotion Regulation and Social Skills
Ist Teil von
  • Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 2018-10, Vol.57 (10), p.S35-S36
Ort / Verlag
Baltimore: Elsevier Inc
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Applied Social Sciences Index & Abstracts (ASSIA)
Beschreibungen/Notizen
  • Few online approaches to social-emotional skills training for children with ASD have been systematically evaluated. This presentation describes the findings from an RCT of an online parent-coaching intervention that used a computer game to improve the social-emotional skills of children with high-functioning ASD. An overview of the intervention will be presented, including a practical demonstration of the Secret Agent Society (SAS) computer game.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0890-8567
eISSN: 1527-5418
DOI: 10.1016/j.jaac.2018.07.152
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2133829957

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX