Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 182

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Decolonizing the Academy: Lessons From the Graduate Certificate in Participatory Research at The University of North Carolina at Chapel Hill
Ist Teil von
  • Qualitative inquiry, 2018-09, Vol.24 (7), p.464-477
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The Graduate Certificate in Participatory Research at the University of North Carolina at Chapel Hill is intended for graduate and professional students who desire training in carrying out research in equitable partnership with, instead of on, communities. This article, written collaboratively by five of the participants in the development of the Certificate, highlights critical practices vital to efforts toward decolonizing academic research: (a) disrupting or circumventing gatekeeping mechanisms that maintain hierarchies of exclusion, (b) creating avenues for privileging a greater range of voices in knowledge production, and (c) providing training for research traditions that engage participants as coproducers of knowledge.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1077-8004
eISSN: 1552-7565
DOI: 10.1177/1077800417729846
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2088154424

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX