Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 11
Modern fiction studies, 2003-10, Vol.49 (3), p.443-468
2003

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
WHITE SKIN, WHITE MASK: PASSING, POSING, AND PERFORMING IN "THE GREAT GATSBY"
Ist Teil von
  • Modern fiction studies, 2003-10, Vol.49 (3), p.443-468
Ort / Verlag
Baltimore: The Johns Hopkins University Press for the Department of English, Purdue University
Erscheinungsjahr
2003
Link zum Volltext
Quelle
Literature Online (LION)
Beschreibungen/Notizen
  • This essay argues that The Great Gatsby may be fruitfully read against African American models of identity formation of the late teens and Twenties. Like Gatsby, passing and Americanization fiction render racial and national identity theatrical. Gatsby's parties, given minimal attention in Fitzgerald scholarship, miniaturize the process of identity formation that characterizes the novel as a whole. Theatrical modes of identity formation are not limited to the novel's parvenus, however: showing how even the novel's elite are fully implicated in the culture of imitation, Fitzgerald refutes the possibility of any identity as "the real thing."

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX