Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Les approches plurielles : un nouveau paradigme pour l'enseignement-apprentissage des langues1. Expériences européennes et latino-américaines dans le domaine de l'intercompréhension
Ist Teil von
Synergies Chili, 2010-01 (6), p.47-57
Ort / Verlag
Sylvains les Moulins: Gerflint
Erscheinungsjahr
2010
Quelle
EZB Free E-Journals
Beschreibungen/Notizen
In this article one of the plurilingual approaches that stands out for some time in the field of foreign language learning and teaching is addressed - the intercomprehension between languages. In the first part, some general aspects are developed (concepts, definitions, statistics); the second part consists of a short inventory of projects regarding intercomprehension with emphasis on the diversity of internal approaches. Then the most relevant part of the training projects carried out up to date is described, and finally, some aspects related with theoretical and practical research of this field of knowledge are evoked.