Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 4 von 76

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Les approches plurielles : un nouveau paradigme pour l'enseignement-apprentissage des langues1. Expériences européennes et latino-américaines dans le domaine de l'intercompréhension
Ist Teil von
  • Synergies Chili, 2010-01 (6), p.47-57
Ort / Verlag
Sylvains les Moulins: Gerflint
Erscheinungsjahr
2010
Quelle
EZB Free E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • In this article one of the plurilingual approaches that stands out for some time in the field of foreign language learning and teaching is addressed - the intercomprehension between languages. In the first part, some general aspects are developed (concepts, definitions, statistics); the second part consists of a short inventory of projects regarding intercomprehension with emphasis on the diversity of internal approaches. Then the most relevant part of the training projects carried out up to date is described, and finally, some aspects related with theoretical and practical research of this field of knowledge are evoked.
Sprache
Französisch
Identifikatoren
ISSN: 0718-0675
eISSN: 2260-6017
Titel-ID: cdi_proquest_journals_2059608679

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX